Wednesday 27 June 2007

Banoffee Pie

Igar var jag pa en konferensmiddag. Till dessert fick vi banoffee pie. Det var bland det vidrigaste jag smakat i dessertvag. Toffee ar okej, men banan... Banan ar nog varldens trakigaste frukt (som egentligen ar ett bar, eller hur ar det nu igen?!) om ni fragar mig. Jag ater sakert en banan om dagen men det ar enbart for att det ar nyttigare an att smalla i sig en chocolate bar nar blodsockret ar farligt lagt. Kombinationen toffee och banan var fruktansvard!!! Smetig banan, smetig toffee. Och sen gradde pa det! URK!!! Eftersom jag inte ar sarskilt fortjust i vispad gradde heller, sa far den har desserten som dessutom ska vara en engelsk 'delikatess' betyget 5 minus.

Livet ar for kort for att ata banoffee pie.

'Produktplacering' av banoffee pie i typ den enda snuttifika romantiska film jag gillar, "Love Actually": http://www.youtube.com/watch?v=jk-1ZtcI4Ls

1 comment:

Klara said...

Jag tycker det låter mumsigt. Banan är gott. Toffee är gott. Paj är gott.